Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 19:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Dac til stereo og film (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Efter flytning skal der ske lidt anlægget. I min signatur kan i se hvad jeg spiller på og kilden er min bærbare. Jeg regner med, at jeg køber brugt.

Formålet med denne tråd er, at finde ud af, hvilken type dac jeg skal have fat i.

Jeg har brug dac til musikafspilning som kan overføre til min krell forstærker via XLR. Derudover skal jeg have løsning til afspilning af film(stadig over den bærbare).

Er der nogle problemer jeg skal være opmærksom på?

Kan asynkron usb bruges til begge dele? eller vil lydsignalet blive forsinket i forbindelse med afspilning af film?

Jeg kan sagtens se en løsning med 2 dacs. En god til musikken og en mindre god til filmene.

I er velkommen til at anbefale dacs til denne opsætning.

Jeg har flere gøremål på det samlede anlæg, som jeg linker til her.

Opgradering af Krell KAV-400xi: http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=94647&KW=Le roy

Valg af højtaler: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=94649&P N=1&TPN=1



__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

En god stereo DAC er vel nem at finde f.eks. en Young 384/32 USB DAC med en god PSU til.

Men en film DAC så skal man jo over i en surround forforstærker eller måske en surround receiver med pre-out eller en
blueray afspiller med fuld analog udgang f.eks. Oppo BDP-95
Tror selv at jeg ville gå efter Oppo BDP-95 som jo også er en god stereo afspiller / DAC.
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hej rotelman

Tak for svaret.

Jeg vil gerne have en løsning, hvor lyden går over Krell og kun afspiller stereo.

Lige nu er kilden min bærbare->HDMI til fjernsyn-RCA til krell.

Det må kunne gøres bedre uden, at skulle tilføje surround-del.

Men hvis jeg har forstået det rigtigt, vil lyden blive forsinket(i forhold til billedet), hvis jeg bruger asynkronUSB, da den reclocker signal for at eliminere jitter eller?



__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 
daneinsg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

hvad med NAD M51 som har HDMI input/passtrhough? Eventuelt direkte til effektdelen af din Krell da NAD'en har volumen.

Ved ikke om man kan justere tids forsinkelse på M51, men alternativ kan du måske bruge toslink ud fra dit tv til hvilket som helst dac da jeg mener de fleste tv har justerbar tid forsikelse på optisk ud.

Til top Vis daneinsg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daneinsg
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Du kan bruge en M2Tech USB til Coax konverter, så undgår du de, nogle gange, tvivlsomme USB interface-løsninger i mange DAC's. Og så understøtter den også op til 24Bit/192KHz streaming.

Det er ikke nogen garanti at askynkron USB giver god lyd. Det skal være godt implementeret - og det kan man ikke altid læse sig frem til, det skal testes.
Dette kan du helt undgå med M2Tech.

Jeg kan varmt anbefale en DAC som min egen; Bel Canto DAC 3.

Der er også XLR udgang til din Krell.

Med flere digital indgange til DAC'en, kan du nemt tilslutte dit TV og lignende og køre det via DAC'en.
Film er ikke noget problem, med mindre du vil over de 2 kanaler, der typisk er i de fleste DAC'er. Ellers skal du over i en flerkanals DAC.

(Lækker forstærker den Krell. Har selv været tæt på flere gange at få fat i sådan en).



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Har du tjekket Oppo BDP-95 ? Den kan jo alt
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Tak for inputs

Det er ikke fordi jeg vil ha asynkron USB, men flere og flere bliver leveret med det efterhånden.
Faktisk vil jeg helst undgå det pga. tidsforskydning den laver, for så har jeg kun brug for 1 dac-løsning.

Mht. den oppe er jeg ikke sikker på at den lever op til mine forventninger som stereodac, hvis den altså også var tiltænkt det.

Jeg har faktisk luret lidt på den linnenberg dac som ligger til salg på KSB, den har dog kun USB, hvorfor jeg får brug for 2 dacs.
Den gamle vdac fra Music fidelity kunne måske være den sekundære løsning.

Er det helt ved siden af?


__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 
purtsak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

undskyld jeg lige bryder ind men daniels er m2tech blevet opgraderet eller hvad det hedder for da jeg brugte den til min dac
var den fin til musik men ikke film der passede stemmerne ikke
Til top Vis purtsak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af purtsak
 
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 927
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

purtsak skrev:
undskyld jeg lige bryder ind men daniels er m2tech blevet opgraderet eller hvad det hedder for da jeg brugte den til min dac
var den fin til musik men ikke film der passede stemmerne ikke


Der er kommet en hiface2, jeg ved dog ikke om den har samme "problem" som du nævner. Jeg oplever også selv samme forsinkelse som du beskriver
med min hiface.

__________________
Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann
 
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for svar.

Hifacen reclocker til en mere konstant bitrate, dette sker ved lagring og derefter afspilning i selve hifacen. Så vidt jeg har forstået. Derfor vil den give gode resultater ved afspilning af musik og forsinkelse ved afspilning af film.

Jeg tror det er en løsning jeg vil gå udenom.



__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

purtsak skrev:
undskyld jeg lige bryder ind men daniels er m2tech blevet opgraderet eller hvad det hedder for da jeg brugte den til min dac
var den fin til musik men ikke film der passede stemmerne ikke


Jeg var ikke klar over det var et problem ved film, gik ud fra den kunne klare det realtime.
Jeg har en v2, men har ikke testet den med film.

Normalt når jeg afspiller film, kan jeg ændre sync i mit afspillerprogram, hvis der er problemer med det.



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1324
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Køb en Argon DAC1 den gør det overraskende godt. Og den er ikke Asynchron så man kan nemt se film med den også 

Edit; Havde sq ikke lige læst mig frem til dit udstyr, før nu. Og jeg tænker da nok du vil op i højere pris. Men alternativt, kan Du bruge DAC1 til film brug, det vil den tilgengæld gøre suverænt og så kan Du købe en vanvittg god DAC til musikbrug 
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand
 
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 30 Juli 2012 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Tak for inputs.

daniels-->Jeg kan sagtens synce selv via afspiller og har faktisk ikke testet om jeg kan få afspilleren til at starte med korrigeret lyd. Så jeg ikke skal ændre det hver gang.

Så ville jeg i nøjes med en dac, da filmproblemet så er væk.

NAD-Mand--> Jeg tror jeg vil lede brugt på produkter med anmeldelser og i klassen 3-8.000kr. Men Argonen er aktuel, så fremt jeg skal ha en dac kun til film.

Der er har været en Linnenberg UDC til salg herinde. Er der nogen der kender ejeren?



__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 07 August 2012 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger lige igen.

Er der nogen som kender eller ved hvem der havde en Linnenberg UDC1(dac) til salg herinde?

Og så fremt du sidder bag tastaturet, er du velkommen til at skrive til mig.



__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 03 November 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Så er den Linnenberg fundet.

Torben som sælger dac'en virker som en rigtig fin fyr.

Udover at få en aftale på plads med dac'en, tilbød Torben mig at jeg kunne sende den tilbage hvis jeg ikke kunne bruge den, plus vi lavede en aftale med lidt musik(det viste sig, at vi hørte meget af samme type musik). Det er fandme god stil. Jeg afslog dog aftalen med tilbagesendelse, da handlen var mere end fair og problemet er jo mit, såfremt jeg ikke kan bruge den

Det bliver som sjovt, at se om den kan bruges til både musik og film.

Jeg takker Torben for god bahandling



__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes